Головна сторінка

 Оголошення, анонси культурного життя

 Оголошення про скликання сесій міської ради, засідань виконкому

 Місто

 Місцеве самоврядування

 Виконавчі органи Шосткинської міської ради

 Місцеві вибори

 Звіти органу влади

 Гаряча лінія

 Онлайн - голосування та опитування

 Поточні творчі конкурси

 Взаємодія з громадськістю

 Виконавчі органи державної влади

 Документи

 Публічні закупівлі

 Комунальна власність

 Послуги

 Статистика

 Споживач

 Економіка

 Інвестиції

 Регуляторна діяльність

 Доступ до публічної інформації

 Звернення громадян

 Запобігання та протидія корупції

 Фінансові ресурси та їх направлення

 Управління з питань НС інформує

 Медіа

 Військова служба за контрактом



 
УРЯДОВА ГАРЯЧА ЛІНІЯ
 
 
 
КАЛЕНДАР СВЯТ НА  2018

РІК ДЛЯ УКРАЇНИ

 

  

МІСЬКІ АВТОБУСНІ

МАРШРУТИ

 

 

 

 

 ТЕЛЕФОННИЙ

ДОВІДНИК

      

 

 

  

 

 

 

 

 

Новини податкової 22.03.18

Підприємець став пенсіонером: коли він звільняється від сплати ЄСВ за себе

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області роз’яснює, що відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) фізичні особи – підприємці, у т.ч. платники єдиного податку, звільняються від сплати за себе ЄСВ, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, установленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі – Закон № 1058-IV), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Отже, фізична особа – підприємець, яка набула статус пенсіонера за віком або особи з інвалідністю й отримує відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, або досягла віку, установленого ст. 26 Закону № 1058-IV, й отримує згідно із законом пенсію або соціальну допомогу, звільняється від сплати за себе ЄСВ із наступного місяця після набуття такого статусу.

Оскільки пропорційний розрахунок бази нарахування ЄСВ для такої категорії платників Законом № 2464 не передбачено, то, навіть якщо особа вийшла на пенсію у середині місяця, ЄСВ за такий період сплачується в повному розмірі.

Відповідне роз’яснення розміщено у категорії 301.04.02 загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України.

Нагадуємо, що нормами частини п’ятої ст. 8 Закону № 2464 ЄСВ для підприємців встановлено у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ. Мінімальний розмір ЄСВ з 1 січня 2018 року – 819,06 грн. за місяць.

При цьому, терміни сплати ЄСВ для фізичних осіб - підприємців встановлено абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону № 2464 (до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок: 19 квітня, 19 липня, 19 жовтня, 19 січня). ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464).

ЩОДО ВІДОБРАЖЕННЯ У КАСОВІЙ КНИЗІ СУБ'ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ КОШТІВ, ВНЕСЕНИХ НА РОЗРАХУНКОВИЙ РАХУНОК ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ КАСУ БАНКУ

У зв’язку з численними запитами платників податків Державна фіскальна служба України направила звернення до Національного банку України щодо надання роз'яснення чи повинні суб'єкти господарювання відображати у касовій книзі кошти наданої фінансової допомоги, збільшення статутного фонду тощо, внесені одним із засновників або посадовою особою суб'єкта господарювання на розрахунковий рахунок підприємства через касу банку.

Національний банк України листом від 07.02.2018 № 50-0007/7855 "Про розгляд звернення" повідомив таке.

Відповідно до пунктів 6 та 7 розділу II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 N 148 (далі - Положення), фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами з суб'єктами господарювання у розмірі до 50000 гривень.

Платежі понад установлену граничну суму проводяться, зокрема через банки шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточній рахунок або внесення коштів до банку для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" товаром є будь-який предмет господарського обороту, в тому числі продукція, роботи, послуги, документи, що підтверджують зобов'язання та права (зокрема цінні папери). Статтею 3 Господарського кодексу України передбачено, що господарською діяльністю визнається діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Таким чином, установлені Національним банком України вимоги поширюються на розрахунки за правочинами за участі суб'єктів господарювання, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, у тому числі на фінансову допомогу, збільшення статутного фонду.

Отже, якщо сума фінансової допомоги або внеску поповнення статутного фонду перевищує 50000 гривень, то фізичні особи (наприклад, один із засновників або директор чи головний бухгалтер суб'єкта господарювання) можуть скористатися для розрахунків послугами банків шляхом внесення готівкових коштів та подальшого їх перерахування на рахунки отримувачів (у даному випадку на поточні рахунки суб'єкта господарювання).     

Такі кошти не повинні відображатися у касовій книзі суб'єкта господарювання, оскільки вони надійшли на поточний рахунок у безготівковому порядку.

Зазначена норма діяла і відповідно до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637 (зі змінами), та постанови Правління Національного банку України від 06.06.2013 N 210 "Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою" (зі змінами), які відповідно до пункту 2 постанови Правління Національного банку України від 29.12.2017 N 148 визнано такими, що втратили чинність.

ЯКА СУМА НЕЦІЛЬОВОЇ БЛАГОДІЙНОЇ ДОПОМОГИ У 2018 РОЦІ НЕ ВКЛЮЧАЄТЬСЯ ДО ОПОДАТКОВУВАНОГО ДОХОДУ?

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області звертає увагу, що відповідно до п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку на доходи фізичних осіб протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п.169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2016 році – 1930 грн, у 2017 році – 2240 грн, у 2018 році – 2470 грн).

Водночас, положення п.п.170.7.3 п.170.7 ст.170 ПКУ не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені п.п.165.1.47 п.165.1 ст.165 ПКУ.

 

ПРО ПОМИЛКИ ПРИ ВИЗНАЧЕННІ ОЗНАКИ У НОМЕРІ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ

Повідомляємо про повторне  проведення черги заходів щодо мінімізації впливу окремих помилок, допущених платниками при відображенні у номері податкових накладних та розрахунків коригування до них, складених за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, порядок застосування якого визначався статтею 209 (крім пункту 209.18 цієї статті) та окремо – пунктом 209.18 статті 209 розділу V Податкового кодексу України  і який був діючим до 01 січня 2017 року.

Механізм надання платниками податків інформації щодо типу помилок у визначенні ознаки належності до спецрежиму, допущених в окремих податкових накладних, роз’яснено у листі ДФС України від 26.02.2018 № 5715/7/99-99-15-03-02-17, з яким можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://10.80.31.31/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2018-rik/72840.html

 

Право платника на податкову знижку визначено

Податковим кодексом України

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що порядок застосування податкової знижки визначений ст.166 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Так, податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.

Платник ПДФО має право включити до податкової знижки з метою зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного року фактично здійснені ним витрати. Перелік витрат, за якими застосовується податкова знижка, визначено у п.166.3 ст.166 ПКУ.

При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого у вигляді заробітної плати.

Для реалізації права на податкову знижку платнику ПДФО необхідно заповнити та подати декларацію про майновий стан і доходи (далі – Деклараця) по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Розрахунок суми ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання з ПДФО у зв’язку з використанням права на податкову знижку відображається платником податків у розділі V Декларації.

У рядку 13 Декларації вказуються позначкою «Х» документально підтверджені категорії витрат, що включаються до податкової знижки відповідно до ст.166 ПКУ.

Єдиний податок і податковий борг – поняття несумісні

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що відповідно до пп. 14.1.175 п. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий борг – це сума узгодженого податкового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ.

Погашення податкового боргу – це зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом (пп. 14.1.152 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Згідно з пп. 8 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, при наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із послідовних кварталів.

Крім того, при наявності у фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу відповідно до пп. 3 п. 299.10 ст. 299.10 ПКУ.

При несплаті боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

Відповідальність за несплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що ст.1651 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, за:

- несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбачають застосування штрафу від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - передбачають застосування штрафу від ста п'ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- порушення порядку нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, подання недостовірних відомостей, що використовуються у Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, іншої звітності та відомостей, передбачених законами України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", передбачають застосування штрафу від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне із таких правопорушень, - передбачають застосування штрафу від сорока до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області про легалізацію заробітної плати

Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує :

Такі явища, як зарплата «в конвертах» та робота без оформлення трудових відносин, мають глибокі корені й руйнують суспільство зсередини, позбавляючи майбутнього тих, хто отримує неофіційну заробітну плату.

На даний час виплата заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, на жаль, нормою життя. Виплати у «конвертах» стали одною із складових тіньової економіки. Недоліки тіньової заробітної плати, як і тіньової зайнятості не тільки в тому, що бюджет недоотримає кошти, використання найманої праці без оформлення трудових відносин містить в собі багато негативних моментів, і перш за все це втрата страхового стажу для призначення пенсії.

Сьогодні працівники не бачать проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати, так як до кишені надходять «чисті доходи». Коли вони самі надають згоду працювати на таких умовах, вони самі позбавляють себе соціальних гарантій. На жаль, на сьогоднішній день відносини між роботодавцями та найманими працівниками нерідко не відповідають нормам чинного законодавства і це не є секретом для більшості громадян. Деякі роботодавці бажаючи скоротити свої “витрати”, видають частині своїх працівників (навіть без їх відома) заробітну плату готівкою, не відображеною в бухгалтерському обліку, де фактично документально працівник оформлений на півставки, або на 0,25-ставки, тобто відображається заробітна плата нижче встановленої Законом мінімальної. На підставі аналізу щомісячних звітів, поданих платниками, можна сказати, що найнижчий рівень заробітної плати та недотримання керівниками мінімальних гарантій в галузі сільського господарства, торгівлі та супутніх послугах.

Здебільшого проблемним питанням щодо легалізації заробітної плати виникає у суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб, тобто підприємець, частково приховуючи виручку від реалізації товарів, робіт, послуг, виплачує доходи найманим працівникам, які не обліковані в бухгалтерських документах, а також використовує працю найманих працівників, офіційно не зареєстрованих як наймані особи.

Тому хотілося б звернутися до осіб, які мають намір працевлаштуватися або вже працевлаштовані у приватних підприємців, вимагайте від них укладання з вами трудової угоди! І навіть, коли вам надали таку трудову угоду, запитайте чи зареєстрували вас у Пенсійному фонді та чи перераховують за вас єдиний соціальний внесок. Громадяни, які працюють без укладання трудового договору, позбавляють себе лікарняного, допомоги у разі отримання травми на виробництві, трудового стажу, пенсії, втрачають відпустки.

Звертаємо увагу і самих роботодавців, якщо у вас працюють наймані працівники і з ними укладено трудові угоди, то звітуйте вчасно до відповідних органів.

Відповідно до нині діючого пенсійного законодавства встановлена пряма залежність розмірів пенсій від страхового стажу та заробітку, з якого фактично сплачені страхові внески до Пенсійного фонду. Тобто у страховий стаж при виході на пенсію враховуються тільки ті періоди, у яких відбувалось нарахування та за які повністю сплачені страхові внески із заробітної плати у сумі не меншій мінімального страхового внеску.

Таким чином, офіційне оформлення працевлаштування є, в першу чергу, гарантією соціального захисту найманих працівників, кадрової стабільності та налагодженої роботи усіх учасників трудового процесу з метою досягнення позитивного результату. Водночас, для роботодавця – це і позитивний імідж та репутація надійного партнера, що є запорукою процвітання бізнесу та примноження прибутків.

І пам’ятайте, що отримуючи заробітну плату в “конверті” – ви маєте досить забезпечене сьогодення, але ризикуєте своїм майбутнім

Щодо нарахування лікарняних працівникам підприємства

Працівник підприємства надав листок непрацездатності, чи проводити нарахування лікарняного?

Згідно з абзацом другим п.1 частини першої ст.4 Закону про ЄСВ платниками єдиного внеску є, зокрема, підприємства, у станови та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами.

Базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників є, зокрема, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок (п.1 частини другої ст.6 Закону про ЄСВ).

Відповідно до частини другої ст.9 цього Закону обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які згідно із цим Законом нараховується єдиний внесок.

Водночас єдиний внесок нараховується на суми, зазначені в частинах першій і другій ст.7 Закону про ЄСВ, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати (частина п’ята ст.7 цього Закону).

Отже, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок є обов’язком платника. Тобто юридична особа зобов’язана провести нарахування за листком непрацездатності (в тому числі нарахування єдиного внеску на суму за дні тимчасової непрацездатності працівника) в тому місяці, в якому працівником надано такий листок.

Щодо декларування доходів, отриманих із за кордону

Усі громадяни, які отримали у 2017 році доходи з-за кордону – спадщину, гонорари, авторські виплати, дивіденди або просто зарплатню, мають їх задекларувати. При цьому декларацію вони повинні подати незалежно від того, чи були з цих сум утримані податки.     

Фіскальна служба постійно проводить роз’яснювальну роботу з тими громадянами, які можуть мати іноземні доходи, зокрема, з відомими артистами, спортсменами, моряками, а також мешканцями прикордонних районів, які виїжджають працювати до сусідніх країн.

Такі громадяни можуть надіслати декларацію поштою або звернутися до посольства чи консульства. Також вони мають право оформити довіреність своїм близьким в Україні, щоб вони подали декларацію. Або подати її за допомогою електронних засобів он-лайн.

Коли людина вже сплатила податок за тими ставками, які діють в іншій країні, то вона має взяти у податкових органах іноземної держави довідку про сплачені суми і їх буде враховано під час перерахунку в Україні.

 



23.03.2018 14:01

Источник: Шосткинська міська рада http://shostka-rada.gov.ua




 
 
 
 
 

ШОСТКИНСЬКИЙ КРАЄЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ

ЦЕНТР ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ


 ШОСТКИНСЬКА МІСЬКА ЦБС

 ШОСТКИНСЬКА ДИТЯЧА

ШКОЛА МИСТЕЦТВ

МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК

СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ

 

 

НОВИНИ ШОСТКИ 

 

  

  

 


Цей веб-сайт створений відповідно до проекту "Створення системи ефективного управління муніципальною економікою шляхом запровадження сприятливих інвестиційних умов в пріоритетних сферах економічної діяльності", що є переможцем IV Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2006 р.

УВАГА! При використанні матеріалів сайту гіперпосилання на www.shostka-rada.gov.ua є обов'язковим

© 2007 Ідея й структура: Артем Серенок
© 2007-2014 Технічний супровід: "Шостка.NET"