Головна сторінка

 Оголошення, анонси культурного життя

 Оголошення про скликання сесій міської ради, засідань виконкому

 Місто

 Місцеве самоврядування

 Виконавчі органи Шосткинської міської ради

 Місцеві вибори

 Звіти органу влади

 Гаряча лінія

 Поточні онлайн - голосування та опитування

 Поточні творчі конкурси

 Взаємодія з громадськістю

 Виконавчі органи державної влади

 Документи

 Публічні закупівлі

 Послуги

 Статистика

 Споживач

 Економіка

 Регуляторна діяльність

 Доступ до публічної інформації

 Звернення громадян

 Запобігання та протидія корупції

 Фінансові ресурси та їх направлення

 Управління з питань НС інформує

 Медіа

 Військова служба за контрактом



 
УРЯДОВА ГАРЯЧА ЛІНІЯ
 
 
 
КАЛЕНДАР СВЯТ НА  2018

РІК ДЛЯ УКРАЇНИ

 

  

МІСЬКІ АВТОБУСНІ

МАРШРУТИ

 

 

 

 

 ТЕЛЕФОННИЙ

ДОВІДНИК

      

 

 

  

 

 

 

 

 

Земля – як аргумент на шляху до фінансової стабільності

Земля – як аргумент на шляху до фінансової стабільності

 

         Як відомо, найбільша ланка у структурі власних надходжень загального фонду місцевих бюджетів, яка є одним із основних гарантів зміцнення та стабілізації економічної бази місцевого самоврядування, становить плата за землю, зокрема, надходження земельного податку та орендної плати за тимчасове платне користування земельними ділянками комунальної власності адміністративно – територіальних одиниць.

         Розвиток земельних відносин у країні стримується політичними факторами, відсутністю реально діючої законодавчої та нормативної бази. Проте навіть вдосконалення нормативно – правового законодавства щодо земельних ресурсів істотно не вплинуло на їх ефективне використання та не прискорило процес перетворення землі у виробничий фактор.

         Так, в сучасних умовах у органів місцевого самоврядування, в частині організації використання земель категорій сільськогосподарського призначення, водного фонду і житлової та громадської забудови, існують ймовірні резерви по наповненню бюджетів територіальних громад, спрямовані на залучення  додаткових надходжень фінансових ресурсів.

         Зокрема, йдеться про збільшення розміру загальнодержавного податку,  який справляється у формі земельного податку та орендної плати за користування земельною ділянкою, в частині його наближення до законодавчо визначеного рівня. Відповідно до Податкового кодексу України від  2 грудня 2010 року N 2755-VI розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, при цьому, річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки земельних площ.

         В умовах ринкових відносин великий попит на оренду  землі повинен зумовлювати максимальну орендну ставку, однак, якщо повноважень на державному і регіональному рівнях достатньо, то система управління, що спрямована на виконання поставлених завдань, й досі залишається недостатньо налагодженою. Результати ревізій місцевих бюджетів за 2012 – 2013 роки засвідчують, що по більшості договорів оренди плата за користування земельними ділянками справляється здебільшого за ставками орендної плати на рівні від 1% до 5% від нормативно-грошової оцінки землі. Звісно, стверджувати, що використання земельних площ здійснюється за заниженими ставками орендної плати було б не вірно, оскільки фактично законодавчо - визначений норматив не порушується, проте, за умови застосування максимальних орендних ставок місцеві органи влади та органи місцевого самоврядування спроможні були б самостійно сприяти зміцненню та стабілізації доходів місцевих бюджетів.

         Ще одним суттєвим недоліком управління місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування є послаблена система контролю за дотримання норм чинного законодавства в частині періодичності перегляду розміру орендної плати за строкове платне користування земельними ділянками 1 раз на три роки за умов настання наступних обставин: зміни умов господарювання, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів  індексації тощо.

         З метою дотримання регламентованих норм, органи владних повноважень, при оформленні договірних відносин, визначають періодичність перегляду ставок орендної плати раз на рік, раз на три роки, однак фактично виконання даного правочину має не систематичний характер і левова частка земель перебуває у тимчасовому платному користуванні за заниженими орендними ставками за обставин, при виникненні яких передбачена обов’язковість їх перегляду.

         Так, наявною передумовою  для перегляду розміру орендної плати за договорами оренди, укладеними до 2008 року, була зміна на законодавчому рівні розмірів земельного податку. Зокрема, для земель сільськогосподарського призначення розмір плати визначено  не менше розміру земельного податку, для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, а максимальна ставка орендної плати  із 2008 року була збільшена із 10% до 12%.

         Крім того, основою розрахунку орендної плати за земельні ділянки нормативно – грошову оцінку яких проведено - є рентний дохід, який створюється при виробництві зернових культур та характеризує відповідний рівень доходності різних земельних ділянок.

         Отже, результати аналізу даних статистичних показників вочевидь засвідчують настання другої умови для перегляду орендної плати -  зростання цін. До того ж, середній показник прибутку суб’єктів господарювання, фермерських господарств, агрофірм та інших орендарів, що отримали на правах оренди у тимчасове користування земельні ділянки для цілей сільськогосподарського виробництва, за період 2005 – 2013 років збільшився а орендна плата для більшості із них впродовж всього зазначеного періоду залишалась незмінною.

         Таким чином, зміни в бюджетному законодавстві створили додаткові стимули місцевим органам влади органам місцевого самоврядування для посилення контролю за надходженням плати за землю до місцевих бюджетів та пошуку незадіяних резервів зміцнення ресурсної бази за рахунок цього джерела.

 

Начальник Шосткинської ОДФІ                                                       Т.О.Зарубіна

 

05.06.2014

 

 
 
 
 
 

ШОСТКИНСЬКИЙ КРАЄЗНАВЧИЙ МУЗЕЙ

ЦЕНТР ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ


 ШОСТКИНСЬКА МІСЬКА ЦБС

 ШОСТКИНСЬКА ДИТЯЧА

ШКОЛА МИСТЕЦТВ

МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК

СТАНЦІЯ ЮНИХ НАТУРАЛІСТІВ

 

 

НОВИНИ ШОСТКИ 

 

  

  

 


Цей веб-сайт створений відповідно до проекту "Створення системи ефективного управління муніципальною економікою шляхом запровадження сприятливих інвестиційних умов в пріоритетних сферах економічної діяльності", що є переможцем IV Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2006 р.

УВАГА! При використанні матеріалів сайту гіперпосилання на www.shostka-rada.gov.ua є обов'язковим

© 2007 Ідея й структура: Артем Серенок
© 2007-2014 Технічний супровід: "Шостка.NET"